Termin opłat za śmieci

Termin opłat za śmieci

Postautor: Asztar » 19 grudnia 2013, 10:49

W czasie pierwszej płatności za śmieci pod koniec września dowiedziałem się, że można płacić co kwartał. Pierwsza płatność dokonana 30.09.1013 była terminowa, dlatego spodziewałem się,że następna jest do 31.12.2013. Odnośnie terminów płatności na stronie gminy nie było żadnej wzmianki. Jakież było moje zdziwienie, gdy 16.12.2013 przyszło upomnienie dotyczące płatności za ostatni kwartał, z dodatkową opłatą 8,80 zł. Sprawdziłem stronę gminy i tam w dniu 17.12.2013 zostały umieszczone terminy płatności, okazało się, że termin za ostatni kwartał upłynął 30.11.2013. Czy trzeba było takiego użyć takiego sprytnego chwytu, aby od ludzi wyciągnąć dodatkowa kasę? Z taką pazernością nie spotkałem się w żadnej instytucji, aby po 12 dniach ( data wystawienia 12.12.2013) od terminu płatności przysyłano kosztowne ( 20% zaległości) upomnienie.
Asztar
Świeżak
 
Posty: 2
Rejestracja: 04 grudnia 2012, 20:16

Re: Termin opłat za śmieci

Postautor: Beznadzieja » 19 grudnia 2013, 15:14

To się nazywa przyjazny urząd :o
Beznadzieja
Początkujący
 
Posty: 4
Rejestracja: 14 marca 2012, 13:24

Re: Termin opłat za śmieci

Postautor: xxxxx » 20 grudnia 2013, 11:20

Taki miły prezent od Pani Lewandowskiej na Święta........... tylko pogratulować pomysłowości i zaradności w skubaniu mieszkańców jak tylko się....
xxxxx
Rozkręcam się
 
Posty: 17
Rejestracja: 07 marca 2012, 15:05

Re: Termin opłat za śmieci

Postautor: TomaszMichalak » 03 stycznia 2014, 11:28

Do mnie też docierały sygnały o takich sytuacjach. Na etapie wdrażania nowych zasad podkreślaliśmy aby urzędnicy przeprowadzili skuteczną kampanię informacyjną. Terminy opłat były tak dobrane aby się zgrały z płatnościami rat podatku od nieruchomości. Poprosiłem aby poza stroną internetową przypomnienia o płatnościach znalazły się również na słupach ogłoszeniowych w sołectwach. Szkoda, że (jak napisał Asztar) informacja na stronie ukazała się już po akcji z upomnieniami a na słupach ogłoszeniowych wcale.
Teraz ze swojej strony jedyne co mogłem zrobić to zaapelować na sesji o bardziej przyjazne traktowanie mieszkańców przez urząd. Podobno (jak mówili urzędnicy) jeśli w deklaracji był podany numer telefonu najpierw dzwonili a przy braku reakcji wysyłali upomnienia - przy braku podanego numeru kontaktowego od razu wysyłali upomnienia.

Dla przypomnienia obowiązujące terminy płatności:
- za I kwartał do 31 marca,
- za II kwartał do 30 maja,
- za III kwartał do 30 września,
- za IV kwartał do 30 listopada.

Tak dla informacji od przyszłego kwartału wejdzie podwyżka opłat za śmieci (nie jestem przekonany czy słuszna więc jej nie poparłem w głosowaniu) i czekają nas nowe deklaracje...
TomaszMichalak
Uzależniony
 
Posty: 139
Rejestracja: 29 lutego 2012, 09:28


Wróć do Gmina Baranów

cron